Pages

Sunday, June 12, 2011

Puas Hati ??


Dalam hidup ni nak puaskan hati semua orang memang susah. Orang itu nak macam ni, orang ni nak macam itu. 10 orang, 10 lah kehendak yang berbeza.

Akak, cam ne nak puaskan hati semua orang ye.
Susah nak cakap tentang kepuasan hati ni, dik

Secara peribadi akak rasa gini je, buatlah apa yang adik rasa nak buat selagi ianya tidak melanggar syariat Islam. Kalau kita buat ikut apa yang Allah suruh , walaupun orang lain tak puas hati ... cukuplah . Itu yang terbaik buat kita...

 “Barang sesiapa yang mencari redha Allah dengan marahnya manusia, Allah akan mencukupkan perbelanjaannya dari kehidupan manusia; dan sesiapa yang mencari murka Allah kerana redha manusia, dia akan dipulangkan kepada manusia”


Kalau kita nak buat apa pun, selagi mana tidak keluar dari ketetapan Islam ... nak join segmen ke, contest ke, buatlah. Biarlah apa pun orang nak kata dik.
Dah penat esok ...orang tu diamlah.


Lainlah hadiah segmen tu arak ke , syarat penyertaan nak gambar buka aurat ke, berkata2 lucah ke .... itu dah sah2 lah tak boleh kan. 



31 comments:

Nazzue said...

Mulut orang takkan boleh tutup selagi nyawa dikandung badan..
p/s: tutup mulut masa tido takut cicak masuk

Lepak sambil bersantai di NazZue.com
Entri terbaru: Ketat, Sendat, Melekat

Jiejah Gorjes said...

asam garam kehidupan :)

Miss Ran said...

susah nk puaskn ati org ni

tp tula

slalu sibuk jeles ngn ksenangan org

pcik pemes ngn kegelian kan kak

Green Apple said...

jadilah diri kita sendiri...

saiazuan said...

kita sbgai insan yang ad nama islam kna la bnyk brsabar ngan kerenah orng len, pstu bnyk2 tegur diorng.. ;)

Bigdaddyz said...

biarkan dan biarkan...

JIJI YU said...

toksah le dilayan kak oit..layan dik jiji ni je..ehhee

Nur Hawa Mohd Zin said...

manusia kak...ape2 pun awe setuju kata2 akak :)

sarah-najwan said...

bukn senang nk puaskan hati org
serba xkena kalu xsuka..

tapi bagi saya..saya akn buat sesuatu yg saya rasa elok dan memberi manfaat kpd org..jika org xsuka ke hape..ada saya kesah!!!

jnji saya tak memudaratkan org lain..

mas saari said...

puas hati sbb Hazama menang...hehehehee

mmg susah nak puaskan hati orang kak!

WanYgBest said...

susah nak puaskan hati sume orang, yg penting puaskan 'hati' Allah, dan hati orang2 yg betul2 significant buat kita jer..

kdg2 bagus gak ada org2 yg dengki2 or menyusahkan tu...buat kita berusaha jd lebih baik =)

have a great day kak es...

G3-lina said...

betul tu.. nak penuhkan kehendak org sangat susa.. kadang2 diri sendiri terabai. baik cari keredaan Allah je..~

BEN ASHAARI said...

dunia oh dunia ... milik kita smuemuaaa ... kan dah nyanyi.. kalah hazamu tuuu ... kan mas kan ..

...Minah BluR... said...

Sabar la kak... biase lah manusia nie sentiasa tak puas...

Pak Syahot (sYaHir) said...

betul tu kak es....klo nk dengar ckp ktuk org je,smpi ble pon kte x ke hdpn...

bersama kak Es said...

@ Nazzue
tgh sedih2 ni tiba2 tergelak juga sebab cicak tu hehe

tu yang best tulis blog ni. yg tak suka sekerat jari je...
yg bagi semangat berjari2

;)

bersama kak Es said...

@ Jiejah Gorjes
mematangkan kita kan :)

bersama kak Es said...

@ Miss Ran
tu lahhh...sungguh kak Es tak paham yg nak jeles2 apa lahh sebab nya :(

bersama kak Es said...

@ Green Apple

ok ma'am :)

bersama kak Es said...

@ saiazuan

huhu tgh bersabar ni....
sabo je lah

bersama kak Es said...

@ Bigdaddyz

biarkan dia berlalu kan ...
tq :)

bersama kak Es said...

@ JIJI YU
tak layan dahh..
Ji , bila nak start nih :)

bersama kak Es said...

@ Nur Hawa Mohd Zin
kan awe ... nama pun manusia gitulah seadanya .

bersama kak Es said...

@ sarah-najwan
kan...Kak Es pun tak nak amik kesahh!

bersama kak Es said...

@ mas saari

tak terpuas kalau dok ikut ..
lantak deme lah mas kan

bersama kak Es said...

@ WanYgBest

Thanks wan ... for ur support :)

bersama kak Es said...

@ WanYgBest

Thanks wan ... for ur support :)

bersama kak Es said...

@ G3-lina

redho Allah itulah yang utama ..kan

terima kasih ya :)

bersama kak Es said...

@ BEN ASHAARI

Ben cool !!

bersama kak Es said...

@ ...Minah BluR...

mereka tak pernah puas..
sabo ni ..thanks ye :)

bersama kak Es said...

@ Pak Syahot (sYaHir)
nak pekak kan telinga ni hehhe

terima kasih datang komen :)