Pages

Tuesday, June 7, 2011

CONTEST PHOTO COUPLE : 'WE ARE NOT PERFECT'



 PENTING : Banner dan Syarat Contest WAJIB disertakan didalam ENTRY anda

PEMENANG TERBAIK 
akan menerima wang tunai sebanyak




Pertemuan Pertama
Classmate !! Adusss kantoi sudahh. Suami Kak Es classmate semasa di UiTM. Part 5 bertunang dan selepas grade terus ke jinjang pelamin. Masa konvo tu dah boleh pergi sama-sama sebab dah jadi suami isteri. Jangan jeles ok. Alhamdulillah perkahwinan ini telah dianugerahkan dengan pengikat kasih 4 orang tau !! 

Kak Es dan suami bukanlah pasangan yang sempurna .... P.Ramlee kata 
sedangkan lidah, lagi tergigit
apa pula suami isteri ...

Pernah suatu ketika terjadi salah faham  ... dah sah2 dua-dua ego. Kak Es pun ada salah , suami pun ada salah. Tapi perempuan ni memang lah emosi kalau tak kena gaya hehe. Dah masuk hari kedua keadaan masih tegang lagi.. Kak Es terpaksa minta pendapat seorang kakak yang merupakan lecturer kesayangan. Kakak ni kalau dia nasihat...tak pernah nak menyebelahi kak Es. Dia berpesan berkali2... DASIM dah cucuk jarum tu. Sabar banyak2. Suami Kak Es pun dah mula kendur dan mula berSMS mohon maaf. Masa tu hati Kak Es masih ada bara2 api lagi so buat derkkkk je. Biasanya suami kak Es balik makan tengahari ,tak pernah dia tak balik... hari tu dia tak makan tengahari kat rumah. Sayu pulak hati ni !! ngade kan...
Tiba petang, guruh berdentum dentam ..petir sabung menyabung ... hujan dah turun renyai2 dan semakin lebat. Hati Kak Es mula risau sebab suami pergi kerja naik motor. Marah pun mula reda. Hati kak Es berdoa moga suami selamat tiba. Kejap2 tengok jam... tak sampai lagi, ntah berapa kali kak Es jenguk ke luar rumah mengharapkan suami balik. Dalam merajuk tu, tangan kak Es mula membancuh air kopi susu kegemaran suami dan nekad, nak mohon maaf. Sebaik saja siap air, kedengaran bunyi enjin motor. Berdebar2 hati. Suami Kak Es sampai je di muka pintu terus Kak Es suakan air kopi yang dibuat tadi. Dia ambil... tapi diletaknya ditepi almari TV. Terus dipeluk kak Es (sensored) erat dan kami sama2 menangis memohon maaf.

Betul!..kami bukanlah pasangan yang sempurna. Tapi tetap nakkan rumahtangga yang dibina ini dapat bertahan hingga ke akhir hayat. Kelemahan pasangan yang sedikit itu jangan dipertikaikan sedangkan lagi banyak kelebihan yang dia ada berbanding kelemahan diri. Syaitan sangat2 berusaha nak runtuhkan masjid ini ...DASIM tu syaitan yang pegang jawatan perosak rumah tangga. Sangat2 kena ingat selalu akan kehadirannya.

Fuuuhhh..panjang la pulak! Kak Es sekadar berkongsi pengalaman, moga kita mendapat iktibar.
Sape nak join contest budaktecit ni masih berpeluang lagi sehingga 30hb Jun 2011.

17 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

terharunya baca...ingat kisah masa couple,rupanya pergaduhan masa dah kawen.Pastu sure makin erat kasih sayang kan kak es.

bersama kak Es said...

@ Lydia Miza(Aidyl Azim)
dik..kisah couple lah tu. Couple yang HALAL hehehe

betul3x lepas gaduh kita rasa lebih mengenali dan kasih sayang bertambah kuat :D

Wahida said...

Terima kasih berkongsi pengalaman kak, buat panduan saya bila dah sampai masa nanti :'). Semoga bahagia ke akhir hayat Kak Es! :D

bersama kak Es said...

@ Wahida
panjang lagi perjalanan kak Es. terima kasih atas doa :)

~moga yg tterbaikk buat wahida

JIJI YU said...

biaser le tewww...pas bergadoh jadi makin intim

Nini Hartini said...

kak es..kan? kan? sama mcm tini tauuuu! yg dl entry tu mmg tini pun ada rasa mcm kak es cuma tak tulis sbb takut pjg sgt. haha... mmg kita akn rasa sayu bila tiap2 hari suami lunch tetiba dia tak balik. Tini pun mcm tu gak masa tu. Tini tunggu2 suami, suami tak balik. tini msg, suami tak balas. rupa2nya suami lambat sbb singgah beli kek. heheheh...

Kakzakie said...

Kedudukan lidah dah gigi itu yg mudah tergigit, namun tanpa gigi dan lidah sukar utk kita menjalankan kehidupan harian kita. Kedua-duanya perlu...

eyra said...

terima kasih Kak Es sb sudi join contest saya ini, terharu sgt2 :)

bersama kak Es said...

@ JIJI YU
ko dah biasak ek , ji .. ;)

bersama kak Es said...

@ Nini Hartini
tak tahu nak cakap sayang tu cam ne kannn tini. api sayang tu, sayanglah kannn .. hehe

~ moga kebahagiaan milik kita .. ameen

bersama kak Es said...

@ Kakzakie
Kalau tak kedudukan nya jauh2 .. mesti tak leh jadi perumpamaan kan KakZakie :)

azila said...

sedih plak baca kisah k.Es..zla pon selalu gak jd keadaan gini, ego punya pasal kan..pastu bila terbaca cter bukan2 kat ppaer, mulalah terkedek2 nak mintak maaf ngan suami..heheh

bersama kak Es said...

@ azila

cik la..kena pesan kat diri dan remind kan suami, Dasim dah ambik port! ada je cara dasim ni nak kenakan kita ...
dugaaan dan cabaran dalam perkahwinan hanya mereka menempuhnya sahaja tahu . Kena SABAR SUNGGUH kan ?

miss afifa said...

kak es,mmg berbeza 2 gambar tu..sy tgk byk2 kali..hehehe...sweet.

Pak Syahot said...

nk menangis plak bce entry kak es neyh... =..=,

Wahida said...

Insha Allah Kak Es :'D

EiZaRaZiErYa said...

alahaiii~ sweetnye~ alaaa...bese la an..owg ppuan...tp aty lembut~ moge bhgie selalu~ wink3 >_<