Pages

Saturday, June 25, 2011

THE MASK

Assalamua'laikum semua ... salam sayang

pepagi dah meMASKERkan muka ... wah bajet nak cantik ke  ??

Tapi bukan gini tau





Buat cenggini.. buat kat rumah je. Kalau tak de bajet cam Kak es ni, beli timun blend dengan susu segar kasi pekat gitu... TEMPEK !!

Gambar pinjam dari GOOGLE

Amanah Allah itu semua benda yang dah Allah bagi kita pinjam. Bukan setakat ibubapa, anak , suami kengkawan ... malah badan kaki tangan dan semua lah yang kita rasa macam hak kita tapi sebenarnya bukan hak MUTLAK kita. Hanya pinjam je. dah pinjam , jaga lah baik2.

Tak salah nak menjaga , betulkan niat, buat bukan untuk menarik perhatian orang hanya sekadar memelihara agar 'barang' pinjaman terjaga.

10 comments:

sarah-najwan said...

ye betul..
saya tenyeh mentah2 ajo..
biasanya sblum nk mkn timun tu potong sket hujung utk buang pahitnya..jadi yg tu la saya tenyeh kat muko..hehee

sejuk rasanya..nak2 jika dr peti ais..

Aku Ibu Muda said...

dah lama tak menopengkan muka ni :)

Jiejah Gorjes said...

wahhh..saya biasa kai masker blah mlm time tido :)

Sue said...

boleh try buat masker ni kak es... lame dah tak serbis muka nih :)

Sunah Sakura said...

setuju dengan akak! :)

saya pakai HPA punye bedak je untuk masker...

Atiqah Sa'ahiry said...

rajin kak es..natural..xyh beli mask mahal2

bonda_tie said...

mmg paling malas nak belai muka ni.
basuh je selalunye..
betuljgk kan.
amanah Allah kene jaga kan.
dah la diberi sempurna.
ok la, lepas ni kene rajin menepek timun.

FasiHaH SupiaN said...

sy pakai pencuci muka je kak, xreti yg lain..guane ek???hurmmmm

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe takot nak pakai benda2 ni kak...sebab tak pernah jadi takot lain jadinya :)

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe takot nak pakai benda2 ni kak...sebab tak pernah jadi takot lain jadinya :)