Pages

Friday, June 10, 2011

Malunya dengan Che Mat Gebu

Kak Es nak masak cam Che Mat Gebu..
Kreatif
Inovatif
Kemas 
Cantik

Bersemangat ni nak masak
Pergi Tesco.. jumpa cendawan ni..

Namanya INOKI ...


Let me introduce u this thinny and skinny ... haha

Even it's so thin .. but u have to taste it !!
It's so yummy

Before using enoki mushrooms, rinse them thoroughly and trim off the roots. Enoki mushrooms can be eaten raw or cooked..add them to salads, sandwiches, soups, pasta sauces, stir-fried rice and vegetable dishes. To retain the delicate flavour of the mushrooms, add them at the end of the cooking process.



Lepas basuh .. tos air..
lepas tu celup telur.

Kak Es nak masak simple jekk..
nak cepat
sebab anak-anak dah laparrrr sangat.

U all knew them right !

makan , makan , makan

Kak Es guna tepung tempura 
Golek2 hingga bersalut... terus goreng dalam minyak yang banyak dan api yang kuat.

Agak2 kekuningan terus angkat
masukkan dalam bekas..


tapi jangan bekas cam ni !!

ni yang malu dengan Mat Gebu ni
tak sempat nak hidang cam Mat
Baru angkat.. terus diorang terkam

Angkat lagi terkam lagi...

Bila nak hidang ??
sedar-sedar dah habisss...

Bila pun nak bergambar bagai huhuhu


13 comments:

Melur Jelita said...

Terbaekkkkkkk!

Sue's said...

nak buat camana kak es oittt... xdan nak tunggu dah...

senyumSOYA said...

sedapnya akak!! heheh.. lapar2..

jom join kempen ni akak...

heheh...

http://otakkosongblog.blogspot.com/2011/06/jom-tutup-aurat.html

solomolo said...

mesti sedap...
tu yang belom sempat hidang, dah licin...

Mat Gebu said...

Hahha, akak ni, yg ni baru real, kalau berhias cantik mcm nak pengsan, tapi tak sapa nak makan, lagi tak guna...

bersama kak Es said...

@Melur Jelita

Terbaikk ke hidang dalam dulang hohoho :)

bersama kak Es said...

@ Sue's

tu laa... depa sungguh tak sabaq

bersama kak Es said...

@senyumSOYA

sedap tapi tak kenyang la dik..
nnti akak join k :)

bersama kak Es said...

@ solomolo

ezad, anak akak ni kannn... tolak batu ngan kayu jekkk. hehehe

bersama kak Es said...
This comment has been removed by the author.
bersama kak Es said...

@ Mat Gebu

~fengsannnn Che Mat mai tinggai jejak

Real madrid .. hehehe

sokmo gitu diorg ni. macam piranha . Che Mat tahu la kan cendawan tu 2 3 ketul pun, nampak cam banyak tapi tak kenyang rupanya ...
lepas ni akak tukar cendawan kulat la pulak hahaha

Подтверждаю said...

as salam..

▂ ▃ ▅ ▆ 100%
─▀██▀───▀██▀─▀██──██─▀██▀▀ ▀─
──██─────██───██▄█▀───██▄█───
──██─────██───██▀█▄───██▀█───
─▄██▄▄█─▄██▄─▄██──██─▄██▄▄ ▄

erk.cendwan ke tu kak?
macam kentang pun ada. hehe..saya tak pernah masak cendawan digorengkan.nak cuba la.thanks kak es =)

terima kasih berkongsi resepi~

Entri Terbaru :

WIDGET TRAFIK PERCUMA~

bersama kak Es said...

@ Подтверждаю
spesies cendawan ni... kalau tgk sebelum di potong lagi unik rupa dia