Pages

Saturday, May 28, 2011

Ketam CATWALK tersungkur

Sambungan kisah ketam dari SINI


Mak Ketam : " aku ni anak semua lelaki. Ko tu tak pe ada anak perempuan. Kalau anak lelaki ni nak kena beghiiii...zaman sekarang ni , kalau gaji ciput alamat lelaki tu lambat lerr nak kawen. Ko ingat senang dia kumpul duit. Berbelas-belas ribu..itu belum lagi hantaran itu ini..."

Anak Ketam : " tak perlu mengadakan yang tak wajib kak. Berat tu anak akak nak tanggung. Silap2 nak  kena hutang sana sini. "

Mak Ketam : "nanti apa pulak cakap orang...orang buat, kita tak buat. Kan nampak pelik"

Anak Ketam : " bukan orang tu nak tanggung bebanan hutang tu. Biarlah dia kata..asal hati kita senang tak tanggung beban"

Mak Ketam : Ko boleh  la cakap, anak kecik2 lagi. Besok...tahu lah ko!!! Ni ! Pelamin saje nak beribu , tau. Sewa2 khemah ni..bukan freeeee.

menarik nafas seketika...
lantas menghirup sirap kurang gula....sslllrrrppp.

Mak Ketam : Besok anak POMPUAN KO KAWEN....KO KASI UPPPP!!!!! senang nak kerja kawen, main order je...goyang kaki.

Anak Ketam : uh! Double-Standard pulak!!! (dalam hati jek)

20 comments:

shopping2u said...

hehe.. ketam pon kawin pakai pelangai ye kak es.. hihihihi..

http://www.my-shopping2u.com/2011/05/siti-nurhaliza-nak-jadi-askar.html

JIJI YU said...

bile adat melebihi ibadat...

Green Apple said...

kadang2 ikut trend gak...

Melur Jelita said...

Buat setakat yang mampu..dah macam part 65 ASST..tapi tak pa la , keluarga Intan kaya raya...hehe

Rai said...

ketam tak sadar diri ni..hehehe..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kadang2 kita ni asik sibuk je ngan adat kan kak es?

azila said...

buat yg termampu sajer:)

azian said...

adoyaiiii....
sy takde anak gegirl lg nihh...hehehe

makcikkantin said...

Alahai ketam....

DrSinga said...

kalau sirap kurang gula.. baik minum air kosong je...

bersama kak Es said...

@ shopping2u

ha ah ..ketam ngereng memang pakai pelangai kah kah kah

bersama kak Es said...

@ JIJI YU
kan Ji....sendiri cari pasal :(

bersama kak Es said...

@ Green Apple
kalau mampu dan terhutang sana sini... tak bebankan sesiapa ok la , kan.

bersama kak Es said...

@ Melur Jelita
olang itu manyakkkk kaya . talak hal punyee

bersama kak Es said...

@ Rai
lupa diri pun ya ..

bersama kak Es said...

@ Lydia Miza(Aidyl Azim)
tu la..kdg sampai lupa mana adat , mana ibadat huhu

bersama kak Es said...

@ azila
kan cik la..simple senang !
pastu pi hanimun jauh pun tak de sapa nak larang hehe

bersama kak Es said...

@ azian
go azian go ..

hahaha... try lagi ye :)

bersama kak Es said...

@ makcikkantin
gulai kan makcikkantin ketam ni.. grrr hehehe

bersama kak Es said...

@ DrSinga
sayang doc hehe :)