Pages

Monday, May 16, 2011

Rinduku padamu...wahai kekasih




Cahaya Muka Nabi Muhammad SAW

Telah diriwayatkan daripada Siti Aishah bahawa ia telah berkata : "Sedang aku menjahit baju pada waktu sahur (sebelum subuh) maka jatuhlah jarum daripada tanganku, tiba-tiba kebetulan lampu pun padam, lalu masuklah Rasulullah s.a.w. Ketika itu juga aku dapat mengutip jarum itu kerana cahaya wajahnya, lalu aku berkata,

"Hai Rasulullah alangkah bercahayanya wajahmu !"

Seterusnya aku bertanya: "Siapakah yang tidak akan melihatmu pada hari kiamat ?"

Jawab Rasulullah : "Orang yang bakhil."

Aku bertanya lagi : "Siapakah orang yang bakhil itu?"

Jawab baginda : "Orang yang ketika disebut namaku di depannya, dia tidak mengucap selawat ke atasku." 

BERDOA 

Berkata Al-Barra' r.a . bahawa Nabi s.a.w. bersabda: "Segala doa itu terdinding (terhalang untuk dikabulkan) daripada langit sehingga orang yang berdoa itu mengucapkan selawat untuk Muhammad dan keluarga Muhammad." 

9 comments:

Lydia Miza said...

tq kak es utk entri ni

Unknown said...

herm2...bukanna kena bayor ape ponkalo nak selawat

bersama kak Es said...

@ Lydia Miza(Aidyl Azim)
kadang2 datang perasaan rindu yang amat kepada 'dia' kekasih Allah

tapi tak leh static ...cepat sangat rasa rindu itu kabur :'(

Melur Jelita said...

MasyaALLAH indahnya n3 ni..minta izin share ya kak...tengok Rasulullah pun romantik dalam warak dan zuhudnya!

bersama kak Es said...

@ JIJI YU
kan Ji...sekupang pun tak kena charge!

bersama kak Es said...

@ Melur Jelita
sebarkan..moga makin kuat cinta kita kepada dia :)

peNulis SeNjA said...

perghhhh terbaek ..

Halimatun Sa'adiah said...

aku rindu pada MU

qucachahir said...

ya allah..tak nak terdiri daripada orang yang bakhil itu!..
amin.. (^^)