Pages

Tuesday, May 17, 2011

Meriahnya dengan topik kawen 4

hari ini 
kaum lelaki 
tersenyum bangga
bahgia
gembira...

dah terbukti
kawen 4 tu...
ok jek

memang ok
orang perempuan pun ok
tak marah haaiiihhh
tak pernah menidakkan 
hukum itu

silakannnn...

asalkan
jangan mengeluh bila duit tak cukup
janganlah pulak minta si isteri dahulukan duit dia 
jika si suami mula kesempitan

tanggung jawab perlu beres
macam sebelum berpoligami

kalau sekarang 
rasa tak terbeban
boleh lah menambah beban

kalau rasa sekarang 
beban
isteri
anak
keperluan
masa

fikirlah seratus kali..

SY boleh..
tak pelah..kekuatan dia nak menjawab esok ada
mungkin dia dah ready


P/S : moga syurgaku kekal abadi :)

12 comments:

qucachahir said...

erk,kite rase nye tak sanggup berpoligami.. =_='

JIJI YU said...

bukan seindah yang diimpikan..pasti ade dugaan mendatang..cewahh..mcam le kite dah kawen ek kak es..ehehe..

bersama kak Es said...

@qucachahir

kalau dapat suami ala2 nabi..mungkin tak timbul masalah

bersama kak Es said...

@ JIJI YU

Ji..macam tak percaya lah ko yang tulis tuuuuu

sejuk nya perut oooppss hati bakal isteri Jiji nih

kaihhh sape nak jadi Isteri Ji boleh la pi pinang dia hehehe

Melur Jelita said...

Ala Kak Es jelita..setakat Salleh Yaakob seorang..apalah sangat nak dibanggakan...Kalau suami boleh berlaku adil dan mampu, kenapa tidak? Ini semuanya nafsu je lebih tapi tak ada kekuatan..hehe

cik gege said...

takut nak kawen bila sebut pasal poligami...

Nur Hawa Mohd Zin said...

ramai perempuan tak bagi suami kawin lebih dari 1 sebab suami tak pandai nak layan isteri contoh selalu mrah isteri, memburukkan isteri, tak selalu berbincang dan tak da senda gurauan dengan isteri dan anak2...

jadi isteri rasa kenapa perlu kawin lain kalu dengan dia pun suami melayan macam tu :)

DrSinga said...

sama adil
sama rasa
sama rata

tak semua boleh buat..
SY boleh kot...?

bersama kak Es said...

@ Melur Jelita
kalau betul bukan sebab nafsu..bak sini I pilihkan
belambak janda susah anak ramai kat Malaysia ni

hehehe

bersama kak Es said...

@ cik gege
kahwinlah..
perkahwinan gedung pahala :)

bersama kak Es said...

@ Nur Hawa Mohd Zin
betul!
dia rasa cam hebat..
dah kawen bertambah hebat.
takut mereka bertambah lupa dan takbur :(

bersama kak Es said...

@ DrSinga
pakai kot ...boleh la....kot!