Pages

Tuesday, May 17, 2011

Sarapan ape kome ..?

pagi ni Kak Es malas nak keluar cari ikan bagai...

so godek2 ape2 aje yang kat dapur tu. Maka terhasillah Kueteow Goreng udang separuh ... hehehe

Udang tu sebenarnya tak banyak puuunn. Memandangkan anak2 suka makan udang so Kak Es gunting2 udang tu jadi separuh maka banyaklah udang yang tertera dalam kueteow itu. Politik !!

hik hik hik

Umiiiii..banyak nya udang.
hmmm..tapi kenapa separuh2 jek ..?

Errkkkk

P/S : Bersyukurlah dengan rezqi yang Allah berikan sekurangnya kita tak lah seteruk orang di somalia

30 comments:

senyumSOYA said...

kak es main psikologi ngn anak2.. hehehehe...bley buat diorg fikir~ (^^!

DrSinga said...

makan pun kena separuh pinggan je eh!!

bersama kak Es said...

@ senyumSOYA
diorg mmg gitu..
nnti dah ada ank...tahu lah ko jadi kreatip

bersama kak Es said...

@ DrSinga
hahaha...saya belajo dengan doc laaaa!!

blackroses said...

datang follow kak es

ct N honey said...

saya sarapan roti aje hari ni...

ainnoraini said...

belum sarapan lagi...hari ini kerja..

tak tau nak ape pagi ni..

Sunah Mohammad said...

nape tak letak gambar sekaliii..huhuhu

bersama kak Es said...

@ blackroses
nanti kak Es jengah blackroses okeh

bersama kak Es said...

@ ct N honey
diet yang sangat baik :)

bersama kak Es said...

@ainnoraini
alooorr..ciannye

meh makan sini meh

bersama kak Es said...

@ Sunah Mohammad
malas!!!
nanti sunah nanges :P

JIJI YU said...

mueheh..hari kan itew wat sambal udang..

azila said...

xbyk pilihan musim pantang ni k.Es..roti ajoo:(..heheh, pandai main politik gak K.Es ngan anak2

Puteri Kasih said...

wah kak es...kita ni macam dah plan...saya pun masak kueteow goreng pagi ni..hehehe

Melur Jelita said...

Masak aje apa yang ada..yang penting kreatif dan sedap

*dAty* said...

hai kak ES , daty singgh n follow akak ehhe , thanks eaa comment entry daty pg td , daty dah reply tuu komen akak ,, hihi ..
wah , sedap kueteow udang tuu kak es,, hihi .. daty nk sikit bole ? hehe ,,

qasehraihan said...

best gak kisah politik gini..
nak gambar..hehe
bgla resepi..kihkih

Syuk Chen said...

agree.. my mom pon wat bende yg same.. tpi bile dh separuh.. yg bagusnye.. senang nak makan.. =)

Ary ariasputera said...

eh same larr kiter.. ary masak magi pun separuh je...huhuhu... jimaaaaatt belanja...

aizamia3 said...

pagi tadi sarapan mee n bihun malam tadi.. tengahari tak masak.. petang anak2 leka main kat pondok, mak dorang layan bw.. en. suami penat.. hikhikhik.. jap lagi kitorang mesti kena bebel dengan en. suami..

qucachahir said...

wah..kreatif kak es!..hehe..
laen kali nak gunting-gunting jugak lah udang tuh.. ;)

bersama kak Es said...

@JIJI YU
sambal?
masuk petai sekali baru la walllahhh

bersama kak Es said...

@ azila
allolololo...cian cik la

ala lepas pantang ni , bedal jek :)

bersama kak Es said...

@ Puteri Kasih

hari kueteow sedunia ahakss :)

bersama kak Es said...

@ Melur Jelita

ha ah kaannn Melur Jelita.
nasib baik masak :P

bersama kak Es said...

@ *dAty*
okeh dik..nanti akak menyinggah ek

bersama kak Es said...

@ qasehraihan
hahaha..layannn kan aje

gambo tak sempat nak snap. dah licin!

bersama kak Es said...

@ Ary ariasputera
maggi separuh ..kuah lebeyyy hehehe

bersama kak Es said...

@ aizamia3
menu BW tu lah yang paling Kak Es sukeeee
tapi kang memang kena bebel kannn

aleerr bebel kan balik kat en.somi hahaha