Pages

Tuesday, May 3, 2011

Projek hari ini...

Grrrrr....geram betullah dengan anak2 ni.
kalau dah nama halaman besar kangkang kera, main pulak bola sepak kat situ , agak2 apa jadik kalau dah ada pokok-pokok bunga yang tak berapa nak berbunga??

Habis patah..aaarrgghhhh sangat lah geramnya. Tapi apa nak buat, dah nama budak-budak. Kak Es pun pernah jadi budak gak. Tapi zaman Kak Es dulu besssttt. Naik basikal keliling kampung. Mak tak perlu risau sebab semua mata penduduk kampung tu dah macam mata emak. Salah laku je memang kena tegur kejap2 itu juga. Kalau degil, kena marah. Tapi kalau balik rumah ngadu kat emak...kena marah sekali ganda lagi.

Sekarang ni...kadang-kadang jiran pun tak kenal. Ada berapa orang dalam rumah tu pun tak tahu. Orang tu balik kampung pun tak tahu. Lori datang curi barang puuuunnnnn tak tahu.

Anak-anak Kak Es pun tak  keluar sebarangan...risau !!!
Suasana dah lain. Sangat lain..

Pokok pandan tu tinggal 3 4 helai je yang tak patah. Yang lain... dah terkulai dah kena penangan bola sepak. Diorang buat tiang gol !!!!??? ada ke patut?

Terus Kak Es denda basuh tandas seminggu...haa!! kan dah kena.
Hari ni, projek kak Es meracik lah daun-daun pandan yang terkulai tu. Nak buat pewangi bubur..macam takde mood lagi nak mem'bubur'. Buat pewangi kereta original. Di racik-racik halus bak bunga rampai, pastu kak Es masukkan ke dalam bekas sarung gula-gula yang budak2 selalu dapat ketika jemputan kenduri tu. Gantung dalam kereta
Dah siaplah projek untuk hari ini.
PEWANGI KERETA PERISA PANDAN.

Masa pergi ambil anak-anak pulang sekolah tadi, diorang buka je kereta.... waaaaaahh ummi, wanginya!!
Sedapnye bau, Ummi masak seri muka ?
Ha!! seri muka. Padan muka..mana ada seri muka daaaa. Daun pandan yang anak2 Ummi patahkan tu lahh.

Lapar lah Ummi... HE HE HE.
Nasib baiklah bukan bulan puasa. Kalau bulan puasa, bau pulak seri muka...mau melepek budak-budak ni kan?


P/S : Jangan membazir. Selagi boleh digunakan, gunakanlah even hanya PEWANGI KERETA

8 comments:

JIJI YU said...

kite yg tue ni pon salu je pecahkan asu bunge umi..ehhee

bersama kak Es said...

@ JIJI YU
ha!! ni sorang lagi nak kena cuci tandas.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hahaha...ummi pun!sian budak2 tu nak serimuka.rupanya daun pandan yg terkulai tu.hihi..kelakar!

alahai kak es..anak2 LM pun camtu gak.main kat hall...sepak kat hall.tp klu di tegah.nnt terbantuk lak kreativiti mereka.rumah LM ni,alahai..penuh mainan jek kat hall.huhu

bersama kak Es said...

@ Lydia Miza(Aidyl Azim)
hehehe... umi konon2 denda. Buat muka bengis sikit.
Diorg suka!!! yeaayy boleh cuci tandas..pastu dicurahnya sabun sembur air sikit...bbbbrrrrr stunt ala2 stuntman gelungsur dalam toilet.
Denda pun boleh jadik game kat diorg.

Hmmmm...apa nak kata? Grrrr

cik cek said...

Salam kak Es....

Dtg jenjalan kat sini ptg2 hari...baca cerita seorg ibu ngan kerenah anak2nya....
Pas tu kak cek senyum2 sendiri...ingat zaman kanak2 dulu...bezanya zaman dulu2 ngan zaman sekarang....

Apa2 pun salam kenal2 dari kak cek...:)

bersama kak Es said...

salam kasih :)
terima kasih sudi bertandang.. nnti meh makan seri muka ek...hahaha

Melur Jelita said...

Mana seri mukanya? kak es jelita good idea....saja je marah tu...bukannya betul pun...nama pun jelitawan yang dianugerah dari melurjelita.com kan kan kan

bersama kak Es said...

lahh Melur Jelita lambat seminit. Baru ja abis hehehe

Tu lah haiii...marah2 pun jap gi diorg dtg menyondol gak. takde makna nya nak marah bebenor hik hik hik

Rugi ek sape tak gi bertandang... dapat title Jelitawan tauuu. sangat suka suki