Pages

Friday, May 20, 2011

MATH perempuan


Soalan Math Mode Sunah gemparrrr kat SINI 


Kak Es pun nak dedahkan tentang Math oleh Al Khawarizmi.
Matematik tentang perempuan.

Waah ! dasyhat kan..perempuan pun ada math dia. Hebat ke tak..meh tengok dan baca dan tahu :)

Al Khawarizmi, seorang ahli Matematik Islam ditanya tentang wanita terbaik 
Dia menjawab :


  • Jika wanita solehah dan beragama = 1
  • Jika dia cantik; tambah 0 kepada 1 =10
  • Jika dia kaya ; tambah lagi 0 = 100
  • Dan jika dia dari keluarga baik-baik ; tambah lagi 0 = 1000

  • Tetapi jika yang "1" tiada...maka...tiada apa yang tersisa pada wanita tersebut kecuali sekelompok "0".

12 comments:

F A I Z said...

hari baru sy sedar ttg kewujudan math ni..:)

JIJI YU said...

uang kosong2 tu pakej je kak ek..

bersama kak Es said...

@ F A I Z
math yang menarik kan?

bersama kak Es said...

@JIJI YU
untung la kalau dapat pakej kan...

kalau dapat 1 pun dah cukup bagus Ji akhir zaman ni :)

Rai said...

wah..menariknya kak es..tak tau pun!!

Ourkizuna desu

Fendy said...

mcm 2 rupanya...nice

http://fendy1302.blogspot.com/

Nini Hartini said...

ermm betul gak kan? huhu.. tanpa 1 tu mmg xde apalah wanita tu..

azila said...

waah...suka math, sbb xpenah buat ngantuk dlm kelas:)

Sue's said...

Seindah2 ciptaan adalah seorang wanita... tak dapat 1000, jadi 1 pun alhamdulillah

Citarasa Rinduan said...

selamat petang kak es..
berpeluh2 ayu kuncung ke blog kak es,..
hari nie ada kenduri..
saya memasak lauk pauk gitu...

dan.. thanks dgn kongsi math ini..mmg mengkagumkan...


minta2 saya tergolong dalam semua diatas... heheheh

qucachahir said...

sesungguh nye saya seorang wanita! ;)
thankz for the info.. =)

azian said...

menarik nih...boleh citer kat students sy....hhehh tak dapat 100% in test tp mesti diri mereka 100%...sy pun mesti la kene sekalikk...hehehe