Pages

Wednesday, May 18, 2011

PELIK !!



Pelik tapi benar. Dah beberapa kali berlaku.

Saya nak halia seketul.
aik..seketul jek.

Ok la tu, bukan nak buat kenduri.
50 sen.

menghulurkan seringgit.
baki 50 sen dihulurkan.
saya jarakkan sedikit tangan mengelak tersentuh.
Lagi hampir...eh!

tak pe , letak je atas meja ni.

"hok aloh. Sentuh sikit pun tak boleh"

weiiiii...kalau non muslim pun respek tau kalau kita nak elak tersentuh.
Diorang kadang dah faham...syiling tu diletak atas meja @ jika ada wang kertas syiling tu atas wang kertas.
Nak elak dari bersentuhan.

Orang kita?
Buat2 tak paham.
Sindir pulak tu...cehhh!!! lepas ni tak gi dah kedai tu.

25 comments:

~nsar~ said...

yaaa.. sy sokong.. non muslim pulak lagi paham.. kadang sy tertanya "orang melayu ni agama apa? buddha ke?".. grrrr

hamzah ian said...

seyes dia ckp camtu??

JIJI YU said...

sebab tu le ade citer orang kafir masok islam bersyukur sgt sebab kenal islam dulu seblom kenal muslim

bersama kak Es said...

@ ~nsar~

kadang anak Kak Es tanya
Umi orang Melayu ada kafir tak?
mungkin diorg tgk dah tak macam yang Islam nak. Beli arak kat 7E selamba badak je

ggrrrr

bersama kak Es said...

@ hamzah ian
serius!
no joking

bersama kak Es said...

@JIJI YU
Betul Ji..
lebih aman kenal Islam dari kenal org melayu

Rai said...

huduhnya perangai...

PinKy MoMMa said...

gataii nak amik kesempatan tu ;)

Mutiara Bernilai said...

hu.

setuju sgt2 kak es.
mutiara pon slalu kena gitu.
derang salah fhm..
uhuhu~

bersama kak Es said...

@ Rai
huduh tak dak daaahh

bersama kak Es said...

@PinKy MoMMa
dah termalu ... dok sindir2 lak
isshh

bersama kak Es said...

@ Mutiara Bernilai
bukan tak faham mutiara

buat buat tak faham..nyampah kannn?

Melur Jelita said...

Ada yang kata , sentuh sikit bukannya luak pun...gatal!

bersama kak Es said...

@ Melur Jelita
mmg akai dia kat lutut

luakk wehh pahala ku

Kak Melur Jelita ..pi sekeh bagi

~faty~ said...

org sekarang mmg cmtu.gatai miang!huh

bersama kak Es said...

@~faty~

gatai sungguh

~nanti akak terjah & follow. ntah apesal semua blog akak gi, tak leh nak follow. Sok pagi akak try lagi k kalau malam ni tak berjaya tembusi lahhh

Melur Jelita said...

Hantaq Intan ASST je...dia pakar dalam menyekeh orang..hehe

Citarasa Rinduan said...

salam ziarah kak es..
mmg diakui, bab bersentuhan ayu di kedai diantara pelanggan mmg ayu akan beringat..
boh baki di atas meja.. bukan tak suka, tapi dah haram.. tetap haram

kak es, ayu minta izin boh blog kak es dalam bloglist ayu ya...

suka berkawan dgn kak es

Nadiah Sidek said...

mmg kdg2 ada yg mcm tu. lagi kita nak elak lagi dia nak sentuh. huhu..

Nini Hartini said...

tini kalau jln dengan suami, suami yg ambil baki. klu cashier perempuan, tini yg ambil..

tp klu sorang2, mmg cuba elak dr tersemtuh. kadang tu tini guna lengan baju tutup tapak tangan. huhu

bersama kak Es said...

@ Melur Jelita
nanti nak ajak dia temankan .. hehe

bersama kak Es said...

@ Citarasa Rinduan
ayu lagi banyak cabaran kann..
hmm kalau dapat yang faham..senang ghoje ye dak..

sila2..kak es pun dah masukkan ayu dlm bloglist

bersama kak Es said...

@ Nadiah Sidek
kan nadiah..lagi ngade2!

Mama Kembar 3 said...

dia saja paham tapi buat buat tak paham, ambik kesempatan tuh

qucachahir said...

hehe..lelaki gatai!