Pages

Wednesday, May 11, 2011

Bak Seringgit


Anak Kak Es yang bongsu baru 4 tahun

Suatu pagi ' Umi , adik nak seringgit'

'Aiiii..nak buat apa?'

'Along, angah , kakak tiap-tiap pagi dapat duit' nada tak puas hati

'kan alog, angah , kakak gi sekolah...nak makan, nak beli buku. Adik kat rumah je'

'Sat gi nak ikut umi pi kedai...adik nak beli apa2'

'Nanti lah umi fikir dulu nak bagi ke dak'

'Umi tak yah fikir la...umi bagi je kat adik. Nanti adik fikir la nak ambik ke tak'

'Errrkkk........'


P/S : Kak Es darjah satu dulu pun tak pandai nak minta duit seringgit.

13 comments:

en solo said...

hahaha...
bole pulak macam tu...
tadi dia yang mintak sehengget...

DrSinga said...

hahahaaaaaaaaa.!!
terbaik lah jawapan Adik !!!

jawapan kerek!!

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

adik dulu darjah 3 msh bawa bekal..hehe..budak2 dah kenal duit nmpknyer

ainnoraini said...

bijak...bijak...anak umi tu ye...

aliarosli said...

hahhahha, boleh pulak cam tue??

Nini Hartini said...

dah nampak dia pandai cemburu tu kak. kena sentiasa ingatkan dr skrg. takut jd mcm ank murid tini. apa akak dia ada, semua dia nak. dia punya dia tak nak. huhu..susah nk layan.

bersama kak Es said...

@ en solo
tu la trick budak kecil
sesaja kata dia nak pikir ...
dia nak kita kasi sebenar nya :P

bersama kak Es said...

@ DrSinga
pertanyaan dia pun terbaek..nak jawap apa ye..
'umi, nanti adik kena sunat kan? kakak?'

'Kakak dah'

'ish! kesian kakak.....sampai 'hilang' !'

umi : waaaaaa (tak tahu nak kata apa)

bersama kak Es said...

@ Lydia Miza(Aidyl Azim)
sangat kenal dengan duit. Abi, dah gaji ke belum?

haaa..ada la yg dia nak minta kalau soklan cenggitu

bersama kak Es said...

@ ainnoraini
umi sakit kepala aduuhhh

bersama kak Es said...

@ Nini Hartini
bukan cemburu...keadilan! ( pada dia lah. hahaha)

Adeela Oh Lala said...

haha, macam ni pun bole ke? ape rr :P

qucachahir said...

hehe..sweet lah.. like mother like daughter ;)