Pages

Thursday, July 14, 2011

Dia Betul ...



Leader / pemimpin / IMAM

Semua tu membawa maksud yang sama...
Siapa kita nak ikut ? Orang tu kata dia betul ..
Orang ni kata dia la yang betul ...


5 minit je SOLAT ..
bukan lama pun . 5 minit je...
siapa yang kita pilih utk mengimamkan solat ?
Tentulah orang yang baik
bacaan pun baik
akhlaknya pun baik
kita pilih yang baik sungguh untuk imamkan solat kita kann

dalam 5 minit tu pun kita sangat memilih siapa pemimpin kita
Inikan pula untuk hidup kita... yang lebih panjang masanya dari 5 minit itu..

Tapi ..
pandai ke tok imam ni nak jaga urusan kewangan ,
pertahanan, kebajikan ....bla bla bla

Dalam satu bangunan ada pengurus... katakan kamulah PENGURUS itu
Pengurus tu ke yang bancuh kopi ?
Ynag menghantar surat ke sana sini
yang sapu sampah
yang itu
yang ini...

Takkan .....

11 comments:

H.J said...

nak tok imam jgak..hehe

Nini Hartini said...

nak ilhan jd imam... nak ilhan jd ketua keluarga...nak ilhan jadi ketua negara. kehkehkeh..

award untuk akak :

http://tanpanama33.blogspot.com/2011/07/award-and-7-things-about-me.html

FasiHaH SupiaN said...

Hmm, pilihlah pemimpin yang betul, hatta sebenarnya semua kita ini ialah pemimpin, memimpin diri sendiri...

~nsar~ said...

kak es.. memang menusuk kalbu.. terbaikkk.. hehe

Anaa said...

salam kenal kak Es :)

pemimpin yang baik kena lantik orang2 yang baik jugak untuk jadik penolong penolong penolong pemimpin... :)..tugas kena agih2.. hehehe..

JIJI YU said...

imam tarawih ni kak...huk aloh

sarah-najwan said...

perkara yg penting..jika kita punyai seme pakej itu..sgtlah elok..

Anaa said...

salam kenal..

rasanya tadi dah tinggal komen.. rasanya salah blog ler.. aduhai, blog mana lah saya tinggal komen pasal pemimpin ni tadi.. hehehe.

mykhalis said...

hmm..panjang kena renung nie..stuju sangat2..

Sunah Sakura said...

urmmmm... setiap organisasi ada pemimpin dan pengikut... masing2 ada tugas masing2..

DaFina SHoppE said...

seorang pemimpin mesti adil..... dan perlu tau semua apa yang die lakukan... bukan dengan membuta tuli!!!