Pages

Thursday, November 24, 2011

Kena TOREH pun tak serik-serik


entry sebelum ni cerita tentang deliver baby secara normal..
gambaran sakitnya seperti 20 tulang dipatahkan serentak.

nak ceritakan betapa sakitnya nak bersalin.

Kalau bersalin operate camne...
Tetap sakit.

Cuba tengok !!
boleh imagine ??

hmmmm...
sebab tu ganjaran pun bukan sedikit...

Maha Agungnya Allah
Lepas bersalin masih kuat ibu itu menguruskan anaknya 
macam dia tak pernah sakit punnn.

Lepas tu pun masih tak serik2 untuk bersalin lagi
walaupun ibu tu tahu , proses tu sangat menyakitkan

Begitulah besarnya kasih sayang yang Allah campakkan ke dalam hati ibu.

Kasih Allah pula bagaimana? Jauhhh lebih besar. Sebab tu apa yang Dia suruh, ikutlah dan taatlah tanpa banyak persoalan ... boleh tak ?


5 comments:

iyan shazlind said...

pengorbanan seorang ibu takde tolok bandingnya

mas saari said...

saya pernah rasa dua2 kak!
tapi rasanya normal lagi bagus, operate ni lagi susah nak jaga dan sakitnya sampai sekarang terasa!

iSWa said...

Nyanyi sket la..
"Kasihnya Ibu, membawa ke Syurga..
Kasihnya Ayah.. hingga dewasa.."

Mudah2n, kita adalah antara golongan ummi2 yg solehah..

Anaa said...

saya operate 3 kali, normal 2 kali.. hehehe.. 3 kali toreh kat tempat yang sama sungguh ngeri..
hari tu visit adik, dia tunjuk video husband dia rakam dia kena ceasarian.. eeee ngerik sih, macam tak percaya yang diri sendiri pun dulu macma tu jugakkk.. siap jerit2 lagi tengok. kkekekke..

Amie said...

kasih sayang mengatasi segalanya....
iye... kasih Allah kepada hamba-Nya memang tidak terhitung