Pages

Saturday, November 26, 2011

AZAM setiap tahun .... terlaksanakah ?

Hmmmm... dah nak tutup pun buku lama. Terlaksanakah azam yang dahulu ?
Ke sekadar azam je nak berubah , nak paki tudung, nak dengar cakap mak ayah , nak jadi isteri paling romantik
nak jadi ibu yang rajin ke dapur ... nak itu nak ini...


* Ke masih dibiarkan mahkota yang Allah kata simpan ( bertudung ) dan labuhkan hingga menutup dada itu ?
* Mak ayah nasihat masih lagi dengan perkataan .... aaahhhhh !!!
* Abang ! nak ke mana lagi !! ( nada masih tinggi cam tuuuu jugak )
* Hari ni kita makan nasi goreng mamak yeeee... ohhhhh!!

Sampai  bila ? tahun depan pulak ? lagi berapa tahun ?

Sesungguhnya setiap azam tu perlu disertakan dengan ILMU, USAHA dan ISTIQOMAH .
Dugaan pasti ada ... ingat senang nak dambakan syurgaNya .
Sesuatu yang mahal ... usaha pun kena cara mahallah.

Lepas ni banyakkan doa ye... sama-samalah kita :)

Jangan lupa baca doa akhir tahun selepas Asar SEBAB kata syaitan

"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan
aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun”


Lepas maghrib pula bacalah doa awal tahun


“Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan
dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.

1 comments:

FasiHaH SupiaN said...

hmm, sy punya azam yg belum tercapai dan belum juga pernah berazam ialah azam untuk kahwin.hehehe