Pages

Friday, April 15, 2011

Tolongla Kak Es ni....

Ikan , bawang , cili semua dah naik harga....
Kalau masa kanak-kanak dulu, Kak Es ingat lagi ..ikut mak beli ikan kat pasar. Ikan kembung RM2 , bawa plastik berisi ikan tu sampai biru jari...berat!
Kak Es mintak adik tu timbang ikan RM 2...kahkahkah dia gelak je....cisssss!!
Akak, ekor ikan boleh la. 

Haiiippp..mak akak beli dulu siap boleh buat laksa tau!!

Itu dulu la kak, gi kedai nak beli gula-gula pun boleh bawa 5 sen. Kalau Kak Es cerita kat anak-anak diorang ketawa je....ala umi...buat cerita lawak pulak!!
ehhh budak ni...! Lawak ke? Betulla!!

Zaman dah berubah. Tekanan hidup pun makin terasakan...nak biarkan anak main2 kat luar tanpa kita pun dah tak berani. Anak Kak Es nak tolong orang bawakan barang kalau jumpa tepi jalan pun ..serba salah raasanya. Takut2 disumbat anak Kak Es dalam beg tu...isshhhh seram.


Camne ni..sape nak tolong Kak Es tangkap ikan. Ingat nak ikan sardin la...nak buat laksa...kat bawah tu punya la banyak. Meh tolong tangkap !!

.

..

...



Kalau dapat banyak tu...fulamakkkkk!




Ha ko...pakai tangan pun boleh. Senang kerja akak





Ke korang pun takut nak dekat...ishhh!! tak leh harap la. Dah la, nak rebus sayur je :P

P/S : Awasi anak2 kamu dimana saja mereka berada..even dalam tekak haha

7 comments:

NadiRah said...

nad takut nak dekat kak...
huhuhu

bersama kak Es said...

aloloo..itik kuning kan suke berenang2 dlm air..hihihi

qucachahir said...

banyak nye ikan..ikan apa tue kak?..hehe..

bersama kak Es said...

@qucachahir
ikan sardin dik Qucha..nak?
dah geli pulak tgk byk2 cenggini kan

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ala kak..LM takut la ngan ikan2 tu..cam nak gigit org jek..hihi

bersama kak Es said...

@LM
akak pun takut sebenarnye tgk byk cenggitu.

Mmg lari klua la jumpa ikan mcm tu kalau tgh mandi kat pantai.LM sihat?

qucachahir said...

aah..geli kak..hehe..
laa..sardin kew??.. feveret..
tapi tak nak laa tangkap sendiri..geli..