Pages

Friday, August 3, 2012

Masih berhati-hati

Lepas Subuh tadi berdebar2 takut berlakunya huru hara.
Sama-sama baca mathurat minta Allah lindungi. Nak hantar anak gi sekolah pun berat hati. Sebab cuaca mendung Dan gelap je.
Teringat pulak di Mekah belum Subuh lagi...
Tawakkal kpd Allah. Kak Es peluk anak erat minta diorang terus baca bismillahillazi..
Pesan berkali-kali jangan panik.

Pulang ke rumah dengan berat hati tapi terus berdoa...

Sekarang kat masjidil Haram masih solat Subuh.

Harap2 tak de apa2 yang berlaku

Hari ini hari Jumaat. Jom kita baca surah al kahfi.. Ada ebook dari ustaz Hasrizal ttg surah ini. Nanti kak Es bagi link.

SELAMAT BERAMAL

Published with Blogger-droid v2.0.6

2 comments:

norinaomar said...

Akak, minta maaf ye kalau saya cakap ni buat akak terasa..

akak jangan terlalu fikir pasal ni semua sebab Allah dah nyatakan Kiamat itu pasti akan tiba cuma hanya Allah yang tahu bila masanya..

Kita tak perlu terlalu fikir bila berlakunya kiamat tapi kita fikir berapa banyakkah amalan yang kita dah kumpul samada cukup atau tak..

saya bukan baik sangat kak tapi saya risau bila akak seperti terlalu risau.Tak salah kita bersedia tapi yang salahnya jika kita mempercayai ramalan yang tidak berasas dari sumber yang salah.Saya baru bincangkan hal ni bersama ustaz di sekolah saya.

Saya mohon maaf ye kak jika saya mengguris hati akak.Yang baik semua dari Allah, yang buruk itu atas kelemahan saya sendiri.

bersama kak Es said...

norinaomar

Terima kasih atas keprihatinan norina. Akak yakin dengan datangnya hari Kiamat.

Masa Semanis Kurma hari tu , ustaz jemputan tidak menidakkan akan berlakunya pra kiamat ini. Sebab dia sendiri pun tak tahu bila masanya cuma dia berpesan minta kita tingkatkan amalan.

Akak cuma risaukan anak-anak. Jika benar ia berlaku tanpa peringatan , anak-anak mesti sangat panik. Nak pula waktu itu diaorg tidak bersama akak. Sebab itu nak tak nak akak maklumkan juga agar mereka bersedia.

Apa pun akak ucapkan berbanyak terima kasih :)