Pages

Wednesday, August 15, 2012

Patah Kaki


Ehsan ~ Google

Apa perasaan kalau dah hilang sebelah kaki ?
Sedih ?
Sayu ?
Nak marah ?

Macam tu la kak es rasa ...
Sedih bila semua orang buat persiapan raya , disebabkan patah kaki takde kereta ... kitaorang melongo je kat rumah.
Nak kemas2 pun takde mood. Bila kemas pastu nak keluar beli barang ... alamak! kete takde. Terpaksa la tunggu hubby yang baliknya tak tentu waktu tu. Kadang dah nak dekat berbuka baru dia sampai.

Sayu ... sayu sangat teringat kat kampung. Nama pun hari raya fitrah ... nak balik la ke kampung sementelah masih ada mak dan abah. Walaupun singgah rumah MIL tapi hati ni dah meloncat2 dok kampung sendiri. Tak boleh la tak balik kampung MIL ...dah lalu situ , singgah je. Nanti anak2 lelaki kak es kahwin , buat tak kesah sebab isteri diorang ajak terus balik rumah mak diorang je ...canne? Mesti sedih kannn..

Nak marah ... kalaulah mamat India yang hantam kereta kitaorang ni kena kat dia time Deepavali , baru dia tau macamana la rasanya kemarahan yang meluap2 ni. Nasib baik bulan Ramadhan ... takde la nak meledak sangat rasa marah ni

3 comments:

ummuhanis said...

sabar ye. pasti ade hikmah di sebaliknye. selamat hari raya.

Ismi Iman said...

kak es sai kete yg ai 2 ek?
xsettle ag ek?iman pon penah rse time 2 mggu ramadhan
tapi kete siap 3bulan lepas 2

Anonymous said...

Dugaan ALLAH berbagai dan tak dapat dijangka. Sbg hambaNYA kita kena berikhtiar cari jalan penyelesaiannya. Kalau mau cadangan: BALIK RAYA KE KAMPUNG LEPAS RAYALAH. Rumah Mother-In-Law kena singgah la, nanti kecik pula hatinya. Kata orang JANGAN KECIKKAN HATI ORANG jika kita tak mahu hati kita dikecikkan orang.