Pages

Wednesday, August 15, 2012

Makan mewah

Kalau makan kat hotel mesti teringat kat mereka ini




Makanan kat hotel sangat mewah.
Pelbagai jenis makanan yang terhidang ...
Kukus, panggang , grill macam iklan masterchef lak , goreng , rebus
Ikan , daging , mee , roti haisshhh
Macam-macam ada..

Kalau lah boleh dibawa balik yang banyak2 tu .. boleh la sedekah2 kat orang susah
Kak Es pun tak pasti ... yang lebihan kalau tak abis tu diorang buat apa.
Takkan pekerja makan sampai licin kot.

Nak kata untung ..memang sangat untung kalau satu kepala RM50++
Tapi kalau sekadar berbuka puasa ... banyak mana sangat yang orang boleh makan kan ?
Betul la RM50++ boleh makan sebanyak mana yang kita nak ... tapi takkan nak makan sampai pecah perut.

Entah la ...

Hari ni berbuka di hotel
Best sebab tak perlu masak dan mengemas :P
Setiap kali nak berbuka di luar kak Es pesan pada anak2 ... ambil sikit2 je
kalau tak cukup tambah.. jangan ambil banyak tapi makan tak habis.

Kalau lah yang lebihan belum disentuh orang tu boleh dibawa balik... seronok juga. Boleh cari mana2 NGO yang rajin buat program kebajikan standby je edarkan kat orang yang berbuka dengan nasi dan ikan masin.
Korang jangan ingat takde...ramai yang macam tu.


2 comments:

Iffah Afeefah said...

erm sedih pulak kan

kite makan berlebih2 lg

ummuhanis said...

kesian mereka kan... semoga Allah murahka rezeki mereka di masa akan dtg.