Pages

Tuesday, December 6, 2011

Balik Kampung

Sebut je balik kampung... semua orang teruja !!

Kak Es pun sgt seronok. Tak tahu lah sebab mmg kita berasal dari situ kah? Aura kampung tu positifkah ? Makanan kena dengan tekak kah?

Tapi rasanya sebab paling utama sebab ada mak abah kat kampung kot.
Bila dapat pandang wajah mereka F2F rasa sangat bahagia..... walaupun mcm biasa akan berkumandang radio (bebelan mak) yang bersiaran secara langsung.
Walaupun dah beranak 4 5 orang kita tetap anak dia. Bebelan tu totap macam dulu gak hahaha
Dengar jeee....

Seronok beli kuih muih walaupun sehengget 3 ketoi tapi ketoi2 tu saiz 4 jari. Kalau kat Johor ketoinya 2 jari.
Nak tu pulak .... tepung talam tu sesedap rasa. Memang cukupla lemak manis masinnya. Macam kita buat sendiri nak makan kat rumah tu....
Pueh ati la !!

Tu je dulu nak cerita suasana kampung. Lama lg ni Kak Es kat sini. Tengah sibuk buat hantaran untuk adik ....

9 comments:

Ang'Gau said...

kitorang lma dah cuti..skrng kat kampung...hohoho...
a/w...kak es kna tagg~ http://biringmenaning.blogspot.com/2011/12/1st-contest-gambar-saya-menarik-by-ain.html

mas saari said...

saya dah lama tak balik kampung, last balik raya hari tu!

Namee Roslan said...

selamat bercuti akak :) jaga diri. enjoy puas2 kat kampung ok.

iza said...

Assalam..
Biasa la tu. Kat kampung berbeza dengan bandar.
Kalau nak makan apa2, time balik kg tu la nak rasa yang sedap2 kan..

Salam perkenalan dari Teratak Usang.
Uruskan Android Dari Komputer|Teratak Usang

MulutPayau said...

wahhhh...seronoknya balik kg...selamat bercuti....smoga sntiasa ceria...

H.J said...

kak es pom mesti kuar berbebel kan..?

HoneyDew said...

wah..seronoknya kat kampung!rasa nak balik jugaklah...kim salam kat mak & abah k.es yer!..:)

azian said...

kampung kat ne kak????
sy ni bila laa nak balik kampung....huhuhu

Kakzakie said...

Ini sungguh-sungguh balik kg nie... rindu N3 cerita kg tak timbul lagi hihi....