Pages

Sunday, October 30, 2011

Apalagi yang kita nak ....

Sering kali kita kufur dengan nikmat. Bila nikmat dah hilang baru nak bersyukur ... itupun bagi yang nak bersyukur. kalau tak.....masih nak salahkan lagi keadaan.

yang tak de anak, nak anak. Yang ada anak, dibuang pula.

Kalau anak ini yang dibuang dengan cara begini ok lagi......
 .

..


....



.........







Ini yang dibuangnya si kecil yang diusung 9 bulan 10 hari dalam kandungan. Si kecil yang sering menemani ke mana sahaja selama 9 bulan 10 hari itu sebenarnya yang paling rapat berdamping.... sehinggakan setiap gerakan dan denyut jantung dapat dirasakan.... masih sanggup lagi dibuang. Tergamak seorang ibu buang anak yang berdamping sentiasa bersama selama 9 bulan 10 hari itu...... 



Sedih kannn... masuk dalam plastik hitam pulak tu.... Kucing pun kalau nak buang orang tak letak dalam plastik hitam. Tengok kat atas tu , siap dipakaikan baju lagi cantik2.

Kemana hilang kasih dan sayang. Tak diusapkah perut sambil merasakan tendangan halus si kecil ?
Tak dibacakan surah-surah kah untuk kenalkan si kecil dengan Rabb nya ?
Tak pernah kah didoakan agar si kecil nanti menjadi anak yang soleh menjadi pendinding dari azab api neraka?


 

( gambar ehsan google )


( bukan perut kak es!  .... tapi macam ni lah ibu2 mengandung merasai betapa dekatnya si kecil ini. 
Hiasan Google )

4 comments:

JIJI YU said...

bikin berair mata ni

mas saari said...

sedihnya kan?
memang takde naluri keibuan manusia camtu..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sedih kan kak es?zalim betul manusia zaman sekarang ni,tak sakit ke bersalin?cam nak putus nyawa jek adik rasa..tp mereka senang2 jek campak sana sini.


akak..lum pernah adik peknen sampai nmpktapak kaki baby lagi..hehe

NYKOLETT said...

dunia dah sampai ke penghujung...tiada lagi belas ikhsan sesama manusia..